Introductie
Opencompanies is een onderdeel van Graydon. Om meer awareness te kweken voor de producten van Opencompanies, waar bedrijven hun financiële gezondheid officieel kenbaar kunnen maken voor zakenpartners, werden we gevraagd een campagne vorm te geven

 

Omschrijving
Om dit te bewerkstelligen hebben we voor nieuwe klanten een bannerserie en voor potentiële klanten een mailing gemaakt. Geïnteresseerden worden geleid naar een landingspagina. De copy is simpel en direct gehouden. Het tonen van de importantie van een gezonde rating staat voorop. Daarnaast heeft deze actie een dubbele functie. Ten eerste het beter bekend maken van hun website opencompanies.nl. Ten tweede het verzamelen van nuttige informatie over (potentiële) klanten met behulp van e-mailmarketing.

Bedrijven kunnen met behulp van het formulier een preview aanvragen van hun Opencompanies profiel. Met een followup-mailing worden geïnteresseerden van extra informatie voorzien. In de e-mail is er tevens ook de mogelijkheid om direct een open profiel aan te vragen. Op de landingspagina kunnen bedrijven ook aangeven wat ze graag zouden willen weten van hun zakenrelatie. Zo worden de bedrijven met behulp van crowdsourcing betrokken bij het verbeteren van het product van opencompanies.nl.

 

Werkzaamheden
Concept
Interactie-ontwerp
Ontwerp landingspagina’s
Ontwerp e-mails
Ontwerp banners

De landingspagina (klik op de afbeelding voor volledige versie)

De e-mail (klik op de afbeelding voor volledige versie)